پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226409
مديرنجومي و مشاور ارشد بانکي تيم مذاکره‌کننده آنجا چه مي‌کرد؟!
تاریخ انتشار : 1395/07/01 09:54:19
نمایش : 1038
انتشار تصوير مشترک مشاور ارشد نفوذي در تيم مذاکرات هسته‌اي با «مشاور امنيت ملي اوباما» بار ديگر اين پرسش مهم را پيش کشيده است که نقش نفوذ در تصميم‌سازي‌هاي منجر به برجام و امضاي نقشه اجرايي FATF به چه ميزان بوده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در تصوير منتشره «ع-الف»، در کنار سحر نوروززاده (مشاور امنيت ملي اوباما و همکار سوزان رايس که به تازگي سخنگوي فارسي‌زبان وزارت خارجه آمريکا شد) و دو نفر ديگر ديده مي‌شود. آقاي «د-ا» ضمنا مشاور ارشد بانکي در تيم مذاکره‌کننده بود و در مذاکرات حساس و مهم حضور داشت. وي به توصيه يکي از مسئولان دفتر رئيس‌جمهور به تيم مذاکره راه يافت اما به تازگي معلوم شده که دو تابعيتي است و به خاطر برخي خدمات ويژه اطلاعاتي به کشورهاي غربي حقوق 7500 پوندي دريافت مي‌کرده است! سوال مهم اين است که چنين فردي چه ارتباطي مي‌توانسته با يک مقام امنيتي آمريکا داشته باشد؟ و نقش او در گمراه کردن برخي مقامات وزارت خارجه، وزارت اقتصاد، بانک مرکزي و دولت چه بوده است که با خوش‌گماني و سهل‌انديشي زير بار تعهدات خطرناک و يک‌سويه در برجام و سپس FATF (خودتحريمي) رفتند؟!

يادآور مي‌شود اخيرا ولي‌الله سيف رئيس بانک مرکزي در کانال تلگرامي خود نوشت: در ملاقاتي که با آقاي بارتلون، رئيس پارلمان فرانسه داشتم، به نکته جالبي اشاره مي‌کرد. ايشان ضمن تاکيد بر به‌کارگيري همه امکانات براي تحقق کامل مفاد برجام را به عنوان يک عامل موثر فشار بر آمريکا براي انجام FATF و اعلام تعهد فرانسه به اين امر، تعليق نام ايران از ليست سياه تعهداتش در برجام مي‌دانست. باعث تاسف است برخي اقدام‌ها براي همراه شدن با استانداردهاي جهاني، حساسيت‌هاي بيش از حد و به تبع آن، توقف‌هايي را ايجاد و در نتيجه سرعت را کند مي‌کند.»

پيش از سيف نيز حسين قضاوي معاون وزير اقتصاد ضمن مصاحبه با روزنامه ايران مدعي شده بود «امضاکنندگان FATF بيش از اعضاي سازمان ملل است» حال آن که برخلاف عضويت 198 کشور در سازمان ملل، فقط 35 کشور به FATF ملحق شده‌اند؛ ضمن اينکه برخلاف ادعاي آقاي سيف، آمريکا همه‌کاره و صحنه‌گردان اصلي FATF است.

منبع:کيهان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html